پخش زنده بازی النصر و الاخدود در لیگ عربستان (۲۰ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پدیده، تا ۲۰۲۷ در بارسلون ماندنی شد جوکر باارزش‌ترین بازیکن NBA شد کاپیتان دورتموند در راه لیگ فوتبال آمریکا کاپیتان سابق ایران در کینگزلیگ نحوه خرید بلیت بازی تراکتور و گل گهر+ قیمت و لینک خرید پیشنهاد تمدید برای ۴ پرسپولیسی شکایت باشگاه سپاهان از مدیران پرسپولیس زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس
سرخط خبرها

بررسی عملکرد دو نماینده استان در لیگ‌برتر فوتسال کشور به‌بهانه تعطیلی لیگ

  • کد خبر: ۱۲۳۰۸۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
بررسی عملکرد دو نماینده استان در لیگ‌برتر فوتسال کشور به‌بهانه تعطیلی لیگ
فرش‌آرا و چیپس کامل برای فرار از بحران موجود، نیاز به تقویت فاز هجومی و دفاعی خود دارند.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ‌برتر فوتسال کشورمان با برگزاری بازی‌های هفته هشتم به تعطیلات ۴۵ روزه رفت. برگزاری مسابقات جام‌ملت‌های آسیا در کویت، لیگ‌برتر ایران را زودتر از نیم‌فصل تعطیل کرد و پس از گذشت تقریبا یک‌سوم فصل، حالا تیم‌ها به تعطیلات زودرس رفته‌اند. اتفاقی که می‌تواند برای برخی تیم‌ها فرصتی خوب برای بازسازی باشد و برای برخی دیگر مانند ترمزی بشود که جلو حرکت آن‌ها را بگیرد.

دراین‌میان، دو نماینده استانمان در لیگ‌برتر فوتسال را باید جزو دسته نخست دانست؛ دو تیمی که یکی در میانه و دیگری در انتهای جدول قرار گرفته‌اند و عملکردشان تا اینجای فصل دل‌گرم‌کننده نبوده است. فرش‌آرا و چیپس کامل درمجموع از شانزده بازی خود در لیگ فقط و فقط ۹ امتیاز کسب کرده‌اند، یعنی دوازده امتیاز کمتر از صدرنشین لیگ با میانگینی کمی بیش از نیم امتیاز از هر بازی!

فرش‌آرا زیر ذره‌بین آمار

قدیمی‌ترین نماینده فوتسال استان و یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های فوتسال کشور در این فصل، تفاوت چندانی با فصول گذشته نکرده و حتی به‌گواه آمار بدتر هم شده است. آن‌ها از هشت بازی خود هشت امتیاز گرفته‌اند که دستاورد دو برد، دو مساوی و چهار باخت آن‌هاست. فرش‌آرا از این هشت بازی در چهار بازی میزبان بوده که سه‌بار بازنده شده و یک‌بار مساوی کرده است. به‌عبارت دیگر آن‌ها هنوز در مشهد نتواسته‌اند تماشاگران خود را راضی از سالن بهشتی بدرقه کنند.

بازی با چیپس کامل که شهرآورد مشهدی‌ها محسوب و به‌حکم قرعه بازی خارج از خانه برای فرشی‌ها محسوب شد، تنها مسابقه‌ای است که آن‌ها در زمین خود سه امتیاز کامل بازی را گرفته‌اند! بازی با فولاد زرند در هفته نخست لیگ که در کرمان برگزار شد، پیروزی دیگر فرش‌آراست که بهترین عملکرد آن‌ها در خارج از خانه محسوب می‌شود. آن‌ها در دو بازی دیگرشان به فردوس در قم باخته و با سن‌ایچ مساوی کرده‌اند. نکته مهم درباره بازی‌های فرش‌آرا این است که این تیم با بیشتر تیم‌های بالای جدول بازی کرده است و پیش از پایان نیم‌فصل پنج بازی با تیم‌های عمدتا پایین جدول دارد که می‌تواند جایگاه این تیم را در جدول کاملا عوض کند.

چیپس کامل زیر ذره‌بین آمار

چیپس کامل که با حاشیه‌های بسیار زیادی لیگ‌برتر را آغاز کرد، اکنون قعرنشین جدول است و با کسب فقط یک امتیاز و تفاضل شانزده منفی محتمل‌ترین گزینه برای سقوط محسوب می‌شود. آن‌ها در بازی‌های داخل خانه دو باخت و یک مساوی داشته‌اند و در خارج از خانه هر پنج بازی خود را باخته‌اند! بدتر اینکه در ادامه بازی‌های باقی‌مانده تا نیم‌فصل، آن‌ها سه بازی سخت با تیم‌های سن‌ایچ، گیتی‌پسند و کراپ‌الوند دارند که به‌ترتیب تیم‌های دوم تا چهارم جدول محسوب می‌شوند. تقابل با زندی‌بتن و فردوس قم دیگر بازی‌های چیپس تا نیم‌فصل است که اگر به‌فرض شش امتیاز هم برای این تیم داشته باشد، بسیار بعید است که آن‌ها را از ته جدول جدا کند.

گره فنی

تقریبا یک‌سوم لیگ‌برتر فوتسال تمام شده است و اگر نتایج دو نماینده استان تاکنون را معیار قرار بدهیم، در پایان فصل فرش‌آرا رتبه‌ای بین ششم تا دهم را کسب می‌کند و چیپس سقوط خواهد کرد. تغییر این وضع نیازمند چند اتفاق مهم است که فصل مشترک آن برای هر دو نماینده استان مسائل فنی است. چیپس کامل بیشتر و فرش‌آرا کمتر از دیدگاه فنی به بازسازی و ترمیم نیاز دارند. با این ظرفیت کسب موفقیت و رسیدن به یک جایگاه آبرومند نشدنی به‌نظر می‌آید.

از بابت نیروی انسانی، هم فرش و هم چیپس به غیر از سه‌چهار تیم ثروتمند لیگ تفاوت چندانی با بقیه تیم‌های لیگ ندارند. نگاهی به اسامی تیم‌های دیگر به‌خوبی مؤید این مطلب است و این نشان می‌دهد عملکرد بهتر روی نیمکت می‌تواند هر دو تیم را در وضعیتی مطلوب‌تر قرار بدهد.

دفاع مسئله چیپس، حمله مسئله فرش‌آرا

غیر از ضعف روی نیمکت که فصل مشترک و مدنظر همه کارشناسان فوتسال است، فرش‌آرا و چیپس دو مشکل عمده دارند که در بازی‌های گذشته‌شان کاملا به چشم آمده است. چیپس کامل به‌روشنی از نداشتن یک عقب‌گیر کاربلد محروم است؛ کسی که ساختار دفاعی تیم را نظم بدهد و در امر بازی‌سازی هم مهندسی کند. این بازیکن می‌تواند مهم‌ترین عنصر دفاعی تیمی باشد که می‌توان گفت دفاع‌کردن را بلد نیست و ضعف‌هایی واضح در این فاکتور مهم رشته فوتسال دارد. در نقطه مقابل، اما اوضاع فرش متفاوت است. این تیم در دفاع منسجم عمل می‌کند و با داشتن عقب‌گیر‌های خوبی مثل سعید سروری به‌ویژه بهمن جعفری که درخشان ظاهر شدند، مشکلی در این خط ندارد.

مشکل بزرگ آن‌ها اکنون حمله است، هم از نظر فنی و هم از لحاظ غیرفنی! آن‌ها همان‌قدر که در خلق موقعیت گل و به‌سرانجام‌رساندن آن ناموفق هستند، در خلق حمله و درگیری با تیم‌های مقابل و حتی داور به‌شکلی عجیب موفق هستند. نشان به این نشان که سرمربی‌کاپیتان این تیم در همین مدت کوتاه دوبار اخراج شده و کمتر مسابقه این تیم است که به جنجال و درگیری کشیده نشود! اتفاقی که شاید راهبردی برای فرش‌آرا باشد، اما هرچه هست، کاملا مغایر با منش و سلوک این تیم در فصول گذشته بوده که همواره از جنجال و درگیری اجتناب می‌کرده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->